Biztosan jó-e?
A napokban
érkezett a hír, hogy 2014. szeptemberi átadással befejezik az M43 magyarországi
szakaszát. Ennek kapcsán felmerül a kérdés, vajon
vizsgálta-e bárki hazánkban a sztrádák és más vonalas létesítmények azon
hatását, amely a gazdasági szereplőket nem letelepedésre, hanem mozgásra
készteti? Vajon nem "folyik-e ki" a gazdasági erő az országból,
ahelyett, hogy megállítanánk?
Klasszikus eset,
hogy a körforgalmak megépítésével egyes szolgáltatások,
vállalkozások eltűnnek az adott településről. Nem inkább fejlett
megoldásokkal a forgalmat kellene befolyásolni és gazdasági potenciál megőrzése
mellett élhető település központokat kialakítani?
A vonalas létesítményt meghatározza
funkciója. Egy csatorna célja lehet az, hogy minél nagyobb mennyiségű (szenny)vizet,
minél gyorsabban levezessen, és ugyan ez igaz lehet közútra is, de a
sztrádaépítésekkel az eredeti terveinknek megfelelő hatásokat váltunk ki,
tényleg csak a vállalkozástelepítési hatás érvényesül? Nehezen mérhető kérdés…
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.